tisdag 3 juni 2008

Piiiiiiiiiiiiiiip

Min nyvunna lycka över min G900blev rätt kortvarig. Märkte redan första samtalet att den pep högfrekvent när man pratade i den. Du vet, i stil med det där ljudet som ringer i öronen efter en kväll på krogen.
Piiiiiiiiip.
Vissa människor hör det inte alls, Packe hörde inte ett smack, medan Henke utstötte ett "vad är det som tjuter?". Jag hörde det tydligt, och jag störde ihjäl mig på det. Jag kunde inte föra ett vettigt samtal i mer än tio sekunder innan jag fick nippran på det där förbaskade ljudet!

Min vän Packe passade på att sälja den telefon jag skulle byta min mot (tack tack ;) ) så när nu äntligen nästa byte dök upp idag, kändes det skönt att få byta. Men tro fanken att den jag bytte till också pep!!! Argh!!!
Misären var total, så jag bad en kollega i stan provringa en telefon och se till att den inte pep, så jag kunde få slut på eländet. Stack in till city-butiken efter jobbet och bytte och meckade, så ÄNTLIGEN har jag en pip-fri telefon!!!

Du har just slösat fem minuter på totalt ett totalt meningslöst blogginlägg, som är irrelevant för alla utom mig själv. Kul va? Det är fem minuter av ditt liv du aldrig kommer få tillbaka. Jag säger som Peter Jihde: hur känns det?!

Nästa inlägg kommer bli bättre, jag lovar... kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pipet du beskriver uppstår när man trycker den tryckkänsliga skärmen lite för hårt mot örat.
Anledning att det blev så var helt enkelt att testpersonerna på ericsson märkte inte detta, många personer uppfattar inte ens ljudet.

Men nu vet du vad det berodde på iaf, man får trycka lite lättare mot örat för att slippa det.

Har själv G900, o ärligt talat har jag nog inte haft en bättre telefon innan!

Anonym sa...

hehe var väl snällt av mig :D
/Packe